اسرائیل از چند جبهه تحت فشار حملات محور مقاومت است/ در صورت توقف جنگ کمتر از ۲۴ ساعت کابینه و خود نتانیاهو تحت محاکمه قرار می گیرند/ قدرتهای بزرگ مانع تنبیه و توقف اسرائیل شده اند

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: کشتار و زخمی کردن بسیاری از مردم لبنان به وسیله جاسازی مواد منفجره درپیجرها از جمله تازه ترین جنایت های رژیم صهیونیستی به شمار می رود، جنایت هایی که دیگر افکار عمومی نمی تواند از آن عبور کند و آن را نادیده بگیرد، هرچند آمریکا در ظاهر خواستار آتش بس در غزه است اما در باطن عملا روند دیگری را در راستای حمایت از جنایت های اسرائیل دنبال می کند.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد مسعود ادریسی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و امور بین الملل در گفت و گو با راداراقتصاد در خصوص تعدد تجاوزات و کشتار جمعی به راه افتاده از سوی اسرائیل در لبنان و غزه با اشاره به اینکه قدرتهای غربی و مجامع بین المللی به نظاره گرانی بی خاصیت در برابر جنایت های اسرائیل تبدیل شده اند، گفت: نزدیک به یک سال گذشته اسرائیل هر آنچه برای جامعه جهانی در جنایت و نسل کشی غیر قابل تصور بوده را مرتکب شده اما همچنان نتانیاهو به اهداف خود در جنگ غزه نرسیده و کابینه تندروی نتانیاهو علی رغم اینکه در داخل و خارج تحت فشار است در سکوت مجامع جهانی مرتکب جنایت‌های بی شماری می گردد.
وی در این باره توضیح داد و گفت: نتانیاهو و سران اسرائیلی همچنان در دست یابی به اولین هدف خود یعنی آزادی گروگان ها ناکام مانده اند، این موضوع سبب برپایی اعتراضات شدید روزانه علیه دولت اسرائیل در اراضی اشغالی شده و صهیونیست ها نسبت به عدم آزادی اسرا بسیار معترض هستند.
ادریسی خاطر نشان کرد: اسرائیل از چند جبهه تحت فشار حملات محور مقاومت است از شمال فلسطین اشغالی حزب اله به اسرائیل حمله می کند و یمن نیز به نوبه خود حملات سنگینی علیه اسرائیل داشته است به گونه ای که حمله موشکی اخیر یمنی ها معادلات جنگ را برهم زد.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین الملل یادآور شد: افکار عمومی جهان بابت کشتار مردم غزه و لبنان و صدها هزار آواره ای که در چادر زندگی می کنند اسرائیل را تحت فشار قرار داده؛ ضمن اینکه کابینه نتانیاهو نیز با بحران دست و پنجه نرم می‌کند.
کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی خاطر نشان کرد: در صورت توقف جنگ شاید کمتر از ۲۴ ساعت کابینه وخود نتانیاهو تحت محاکمه قرار می گیرند و نتانیاهو برای همیشه از عالم سیاست کنار گذاشته می شود؛ بی تردید این موضوع سبب کش دار کردن جنگ توسط نتانیاهو شده به گونه ای که از ماه ها قبل برنامه ریزی برای انفجار پیجرهای مردم لبنان را طراحی کرده بودند.
وی در این باره تصریح کرد: کشتار و زخمی کردن بسیاری از مردم لبنان به وسیله جاسازی مواد منفجره درپیجرها از جمله تازه ترین جنایت های رژیم صهیونیستی به شمار می رود، جنایت هایی که دیگر افکار عمومی نمی تواند از آن عبور کند و آن را نادیده بگیرد، هرچند آمریکا در ظاهر خواستار آتش بس در غزه است اما در باطن عملا روند دیگری را در راستای حمایت از جنایت های اسرائیل دنبال می کند.
وی در خصوص بی عملی سازمان ملل نیز گفت: علی رغم مصوبات و تاکیداتی که بر آتش بس در غزه از سوی سازمان ملل صورت می گیرد اما واضح است سازمان ملل و نهادهای بین المللی یا نمی توانند کاری صورت دهند وبی خاصیت شدند یا اینکه اجازه انجام اقدامی علیه اسرائیل از سوی آمریکا و انگلیس به آنها داده نمی شود.
وی افزود: وتو کردن مصوباتی در حمایت از مردم فلسطین توسط آمریکا و فقدان قابلیت اجرایی مصوبات نیم بند حمایت از مردم فلسطین نشان می دهد قدرتهای بزرگ مانع تنبیه و توقف اسرائیل شده اند.
مسعود ادریسی افزود: حتی دادگاه بین المللی لاهه که واقعاً خوب عمل کرد نتوانست عملا اقدامی علیه اسرائیل انجام دهد چرا که به لحاظ بین المللی زور این کشورها و سازمان ها به اسرائیل و حامیان غربی رژیم صهیونیستی نمی رسد، پس تنها راه این است که کشورهای عربی که در ظاهر خود را حامی مردم عرب فلسطین می‌دانند با قطع ارتباطات اقتصادی و سیاسی باد اسرائیل مانع تداوم حملات وحشیانه اسرائیل به مردم بیگناه غزه ولبنان شوند.
مسعود ادریسی معتقد است: در صورت قطع همکاری کشورهای عربی با اسرائیل می توان امیدوار بود رژیم صهیونیستی از موضع فعلی خود کوتاه بیابد واز تکرار و تداوم جنایت دست بردارد؛ به هر حال با توجه به بی عملی سازمان ملل در برابر جنایت های اسرائیل، تنها راه بستگی و اتحاد کشورهای مسلمان برای جلوگیری از تکرار وحشی‌گری صهیونیست‌هاست.

۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 60044

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha